Op 21 juli worden jullie verwacht op de kampplaats vanaf 18u00. Op deze dag begint niet alleen het bivak, maar houden wij ook een barbecue waar iedereen een lekker hapje kan komen eten. Jullie kunnen dan ook jullie zoon helpen met het installeren van zijn bed en dan zien jullie ook waar wij de komende 10 dagen zullen logeren.

Op 31 juli is jammer genoeg alweer de laatste dag van ons bivak. Op deze dag kan jullie zoon worden opgehaald om 9u00. De leiding heeft voor dit vroege ophaal uur gekozen omdat de kampplaats ’s middags al helemaal opgeruimd moet zijn zodat de volgende groep zich kan installeren.

Dit jaar gaan we op bivak in Scherpenheuvel-Zichem. Op de kampplaats “De Witte Hoeve” zullen wij 10 dagen vertoeven. De Sloebers, Speelclubbers en Rakkers zullen in het gebouw slapen. De Toppers, Kerels en Aspi’s slapen in tenten.

Het adres van de kampplaats is:

Vorststraat 130 , 3270 Scherpenheuvel-Zichem

Zorg dat je vrienden, familie, liefjes, … allemaal het adres weten van de kampplaats want iedereen vindt het wel leuk om een brief te krijgen. Zeker voor de jongsten is het belangrijk en leuk om regelmatig een briefje te krijgen van het thuisfront. Postkaarten en -zegels kunnen op het bivak ook bij ons gekocht worden. Voor de jongere leden is het aangeraden om een lijst met adressen mee te geven of op voorhand adressen op de enveloppen te schrijven.

De prijs voor ons bivak is €115 voor uw eerste kind. Voor uw 2de,3de,… zoon is de prijs slechts €100. Dit bedrag kan rechtstreeks betaald worden aan de leiding of het kan overgeschreven worden op ons rekeningnummer. Het is ook mogelijk om het bedrag in verschillende schijven te betalen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als jullie meerdere zonen en/of dochters hebben die op kamp gaan. Als jullie hiervan gebruik willen maken of meer informatie wensen, vraag dit dan gerust aan de leiding.

Ons rekeningnummer is BE72 7351 0607 2316. Vermeld bij de overschrijving zeker de naam van jullie zoon en de afdeling.

Bij het bezoek van de leiders krijgen jullie een medische fiche om in te vullen. Zo hebben wij de nodige gegevens als er medische hulp nodig is. Voeg bij de medische fiche ook enkele klevers van het ziekenfonds.

Om bij een ongeval of ziekte zo snel mogelijk te kunnen reageren heeft de leiding van elk lid hun persoonlijke en medische gegevens nodig. U kan deze medische gegevens invullen op Stamhoofd, zo kan de leiding deze gegevens op een georganiseerde manier raadplegen en wordt eveneens uw privacy gerespecteerd. De leiding zal deze gegevens ook afdrukken zodat zij zelfs tijdens een technische storing snel en gepast kunnen reageren.

Als jullie zoon medicatie moet nemen tijdens het bivak, kunnen jullie deze afgeven aan de leiders of de kookouders met de nodige uitleg. De kookouders en de leiders zullen erop toezien dat hij zijn medicatie op de juiste manier neemt.

Ook vragen wij om de Kids-ID of identiteitskaart aan de leiders van uw zoon af te geven bij aankomst op de kampplaats. Bij het ophalen zullen de leiders deze dan teruggeven.

  • Veldbed of luchtmatras (enkel voor Toppers, Kerels en Aspi’s!)
  • Slaapzak of deken
  • Kussen
  • Hoeslaken
  • Pyjama
  • Knuffel
  • Chiro T-shirt en trui
  • Voldoende ondergoed en sokken
  • Korte en lange broeken
  • T-shirts
  • Dikke truien
  • Regenjas
  • Zwemgerief: zwembroek, badhanddoek, duikbril en eventueel zwembandjes
  • Stevige (wandel)schoenen voor de trektocht
  • Laarzen (vooral bij de jongste afdelingen)
  • Pet of hoedje tegen de zon
  • Handdoeken en washandjes
  • Tandpasta
  • Beker
  • Zeep
  • Shampoo
  • Een kam en gel om de haartjes in de juiste plooi te leggen
  • Zonnecrème
  • Muggenmelk
  • Linnenzak voor de vuile was
  • Leesboeken en/of strips voor tijdens de platte rust
  • Zaklamp
  • Pen en papier
  • Rugzak voor de trektocht
  • Drinkbus voor de trektocht
  • Beetje zakgeld
  • Kids-ID / identiteitskaart
  • Goed humeur

Zet op al je spullen en kleren je naam. Zo is het gemakkelijker voor de leiders om de kamer regelmatig op te ruimen. Ook blijven er na elk bivak veel kleren en spullen achter waarvan we niet weten van wie ze zijn.

Voor de jongste leden is het handig om op voorhand voor elke dag een zakje te maken waar je alles al insteekt (T-shirt, broek, sokken, ondergoed, …). Je kan hier dan de dagen opzetten of zetten voor wat voor soort weer het bedoeld is. Teken bijvoorbeeld een zonnetje voor mooi weer en een regenwolk voor regenweer. Zo moet jullie zoon alleen maar kijken welke dag het is of wat voor weer het is en het juiste pakketje nemen.

De barbecue gaat door op 21 juli, de eerste dag van het bivak, vanaf 18u00. Jullie kunnen dan aan zeer democratische prijzen lekker eten en vervolgens afscheid nemen van jullie zoon. Op voorhand inschrijven is verplicht en kan tot en met 12 juli. Zo hebben wij de tijd om voldoende eten te voorzien zodat er niemand met een lege maag naar huis gaat! Gelieve via deze link jullie in te schrijven voor de barbecue.